Rohkeustalous on täällä

04.03.2016

Miksi tyytyä puolivillaiseen, kun niin moni toimiala ja ammatti menevät totaalisen uusiksi. Tuija Seipell osoittaa, että rohkeus, digitalisaatio ja palvelumuotoilu liittyvät vahvasti toisiinsa.

Tuija Seipell on kokenut designeri ja konsultti, joka workshoppaa megabrändien kanssa asiakaskokemuksesta. Hän ei pelkää myöskään puhua tunteista ja hänen sanomansa kumpuaa rohkeudesta, johon liittyvät korkeat, joskus mahdottomalta tuntuvat tavoitteet. ”Tavoitteisiin nähden pitää suoriutua erinomaisesti. Hyvä ei riitä.” toteaa Tuija.

”Mutta entä jos onnistut”, hän jatkaa.

Digitalous tulee todella vauhdilla, se on läpitunkeva, eikä lainkaan ohimenevä ilmiö. Vaikka Tuija Seipell bloggaa The Cool Hunterissa, se ei tarkoita sitä, että hän esittelisi pinnallista ja ohimenevää muotia. Cool Hunter on ikoninen luovan alan blogi, joka nostaa esiin ajatonta ja kestävää suunnittelua. Viimeisin Tuijan blogaus liittyy arkkitehtuuriin, jossa ei ole tehty kompromisseja. Tuija saa antaa sille täysin rehellisen palautteensa, kehut ja kritiikit.

Digitaloudelle on tyypillistä suoruus, avoimuus ja rehelliset mielipiteet. Tuija ravistelee kuitenkin teknologiakeskeistä kehittämistä: että palvelut ovat olemassa vain niin kauan kun ne tyydyttävät käyttäjän tarpeen. Tänä päivänä voi olla kannattavampaa keksiä uutta – esimerkiksi tarpeeseen liikkua paikasta toiseen – kuin yrittää hioa bussiliikennettä tai sen appsejä tehokkaammaksi. Uusi talous syntyy rohkeasti keskustellen, kuunnellen ja intuitioon luottaen.

Lisää tietoa Tuijasta, joka on yksi Update-päivän kuudesta pääpuhujasta.

Suomen Kuvalehti: Tuija Seipell on cooliuden kuraattori

YLE: Bloggari patistaa yrityksiä luottamaan tunteeseen

MTV: Suomalainen design blogaaja menestyy maailmalla

Tuija Seipellin kotisivut

The Cool Hunter